söndag, måndag, kärlek!!!

Bara två ynka dagar kvar men de känns som två veckor..
Snart ska jag få gosa med min älskade buse!
Han har varit såå duktig under hela tiden i Finland och jag hoppas han orkar i två dagar till :)
För mommi o moffas skull :)

Igår stog dop och middag på planeringen för mig o Björn.
Dagen började med att jag fick rusa ner till C för att hitta nåt att ha på mej..
Jobbigt nu när mina mamma-kläder blivit för små och jag inte vill ha fler såna..
Hittade en klänning jag säkert vill använda när jag e ickegravid oxå.
Hem o fixa och B tvätta raggercar sen på dop.
Det var fint. Jag gillar inte kyrkor o ceremonier i dem.. På nåt sett får de mig att bli lite ledsen.
Tror det är för att jag tänker på begravningar jag varit på,, värst är det när prästen talar..
Men Jolines dop var fint. :)
Undrar vart vi ska döpa lillkillen sen? Hade han varit 4-5 månader på sommarn hade jag nog velat ha
dopet ute, i naturen.. Men nu kommer det vara iskall vinter när han är i dop-ålder..
Jaja,, det löser sig nog.
Gudföräldrarna är redan utsedda. Björn och jag var klockrent överens när min bästa vän Marika och hennes kille kom på tal. Kul att ha ett par med både gudmor o gudfar.
Min kusin Annso är gudmor till W och tydligen ska man ej ha samma fadder/gudmor till båda sina barn..
Så, detta blir nog bäst :)

Middagen åt vi på Mississippi inn. Bordet var bokat kl 18:30. Med Marika o Pjersan.
Det ligger på Nytorgsgatan. Vi hittade dit med lite hjälp av Bs pappa i telefon..
Inte lätt o hitta i stan med alla dess enkelriktade gator överallt..
Men vi lyckades.
Och vi åt en jättegod middag! Allt smakade underbart! Både sällskapet och maten.
Vi passade där på att fråga Marika o pjersan ifall de kunde tänka sig att bli gudföräldrar till kommande bebis.
Och Jaaaa! svarade Marika, självklart! (med en liten tår i ögat)
Och samma var det för pjersan :)
Mycket glada o nöjda är jag och B.

Idag ska jag passa på att tvätta och småstäda medans B sover. Sen får vi se vart näsorna pekar och vart vi hamnar.
Imorgon är det måndag och förhoppningsvis Bs sista arbets-måndag för bra länge, vill att bebbe vill ut NU.
Jag ska fixa o dona med lite smått och försöka o njuta av lugnet istället för att gå runt här o stressa o sakna W. Det sista helt omöjligt men iaf :)

Ha en underbar och REGNIG söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0