LCHF...typ

Imorse var det på med kläder o traska till Lidl i snöblåsten.
Kundkorgen fylldes med:
Blomkål (ist för potatis)
smör
bregott
brieost
sallad
ruccola
avocado
mandlar
grädde
ägg
räkor
röd mjölk
mörk choklad 80%
champinjoner
fiber crisp...
Fett förbränner fett!
Bara man får i sej tillräckligt med fett i mängden med proteiner så ska detta gå bra.

De bästa grejerna att ha hemma är ägg smör och grädde. det kan man göra massor av :)

Nu e jag helt insyltad i det här o jag hoppas det fungerar.
Jag ser mej själv som en testkanin just nu :)
Jag dör inte om jag inte går ner i vikt då vet jag bara att detta inte fungerar på mig.
Men jag ska ge det ett försök.
Stackars middagsgäster som kommer hit i helgen, de kommer få äta MIN mat ;) hahaha...

Jag älskar avocado  och det är helt rätt att äta det i lchf, tummen upp!

Nu ska jag busa med en utråkad 3 åring medans lilleplutt sover :)

Ikväll blir det på crosstrainern och mina gummiband igen, så skönt att komma igång..
Jag rensade massa i min garderob igår och insåg att tiden var kommen att säga adjö till mina gamla pyjamasbrallor som har 12 år på nacken.. ;)
Stackars Björn som ser mig dagligen i mina trasor..
Fick en fin pik av honom i julklapp, Nya fina Esprit pyjamasbrallor :) puss på dej!


Imorgon hoppas jag på att få klippa mig! Ser ut som en fågelskrämma,,,

Lev njut o älska!

Kommentarer
Postat av: Panki

Heja heja!

Ja du, känner igen det där med att gå omkring med gamla typ pyjamasbrallor :-)

2011-02-10 @ 20:05:55
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: louise

ska bli intressant o se hur det här ska gå :) man kanske ska prova om det funkar hos dig först :)

kraaam

2011-02-10 @ 21:29:56
URL: http://sessanlouise.webblogg.se/
Postat av: ia

Tack!

Jag har nu setat o läst en massa om just LCHF och

det står lite här o var att om man är kraftigt överviktig så kan denna livsstil få en att rasa i vikt, medans normalviktiga personer kanske inte alls går ner och i värsta fall går upp...

Beror tydligen helt på hormoner och kroppens alla funktioner.. Men, jag tar den "risken". Går jag upp i vikt så lär det ju inte vara mASSOR iaf.. Och går jag ner några kg är jag NÖJD :)

2011-02-11 @ 05:18:50
URL: http://hellberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0