heja!

Har varit utan shopping i 2v och 4 dagar! Det känns underbart!
Har bestämt att allt ska bli ordning på.
För att jag själv ska må bra så behövs lite mer struktur o det ska det bli!
Jag har alldeles för länge låtit mig handla onödiga prylar för att må bra.. men tror inte att det är så bra i slutändan..
Nu har jag total shoppingstopp..
Det enda jag får handla är det nödvändigaste, välling och mat.
Har nu en matlista vi följer, baserad på den mat som finns hemma i skåpen så inget mer behövs handlas än mjölk o bröd fram till den 27de.
Känns väldigt bra att tömma ur frys o kyl och sen ska de fyllas på enligt min inköpslista.
Har då skrivit en matlista för alla måltider hemma från 27de till 27de feb.
Tänker mig att om jag handlar efter denna lista så vet jag precis vad som finns hemma o till vad.
Sen ska det bli kul o se vad vi har i matkostnader oxå!
Har kikat runt på Familjeliv samt Konsumentverket, det sistnämnda tycker att en familj på 2 vuxna och 2 barn ska ha matkostnader på ca 4000kr/mån. Men tittar man på Familjeliv vad privatpersoner säger sej ha så är det allt mellan 2oookr och 8oookr!!!
Vill veta vad vi hamnar på.

Hur mycket pengar lägger ni ut på mat/månad???


I övrigt har vi inte gjort alltför mycket..
W har fått dagisplats 31/1, börjar han igen. :)
Tror det blir bra, då det är han själv som önskar ha det så.
Jag och Jkim ska börja gå till öppnis för att ha nåt att göra..
Sen har vi fått nya bekanta, hänger med granntjejerna en del. Det är riktigt kul!
Deras tösa är lite yngre än W men precis lika på sättet o humöret.
Barnen leker väldigt bra ihop och jag o mamman har mycket att prata om :)
Dessutom har Jkim en fin liten tjej att härma där. Hon är ca 2 månader äldre.

Björn jobbar arslet av sej nu.. De har massor med jobb som måste vara klart runt löning.
Bara bra för oss då vi behöver extra slantar!
Igår lyckades jag natta W med Jkim. Det har aldrig gått förr. W har puttat o skallat sin lillebror när han varit med vid nattning, men igår var allt frid o fröjd. Jkim tod sig en powernap som vanligt runt 18:30 och W somnade för natten.
Vi var över hos grannarna hela dagen igår och jag kan lova att ungarna busade!

Lev, Njut & Älska!!!!


Kommentarer
Postat av: Panki

Va duktig du är! Jag hade en shoppingfri månad för ett par år sen, och det är nyttigt! Man inser då hur mycket onödigt man handlar.

Struktur is the shit helt enkelt!

Jag har skrivit upp denna månad vad vi handlar mat för, och so far är vi uppe i 2700:- på det vi handlat hem och ätit ute för, så jag tippar på att vi gör av med ca 3000:- i månaden.

2011-01-22 @ 17:33:31
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: ia

Ja men eller hur!! Jag ska snåla som fan fram till sommarn! sen kan vi njuta av en bra sommar :)

3000/mån är ju ok! men då tillkommer väl hygien art osv?

2011-01-23 @ 13:31:00
URL: http://hellberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0